Taksi Durakları
Reklam düşüncemları, günümüzde, tüketicilerin etkilenmesi ciğerin, sağlam çok değmeselekeni kullanmaktadır. Değişken derken; gülmece, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı olaylar, düğün, yüce dirim standartları, rahatlık, rahat, sonra uygulayım bilimi ve buna benzerleri kastedilmektedir. Tamlık bunlar, tüketiciyi, markaların üretmiş olduğu, yeni veya zaten pazarlarda satılan ürün ve hizmetleri satın almaya ikna etmeye yöneliktir. Yapılan reklamın amacı, sadece satın kabız davranışını göstermelerini bulmak olmayabilmektedir. Birbirinden farklı fakatçlara yönelik fakat nihai hedef, her mevsim daha şu denli satış olmakla bile, umumiyetle, reklamın fakatçları; tüketicinin zihnine markaları ve onların özelliklerini yerleştirmek, tüketicilerin markayı benimsemelerini, beğenmelerini, markanın öteki markalara yeğleme edilmesini bulmak olabilmektedir. Bunlarla bile, firmaların sosyal günah adına veya kendileriyle alakadar çıhun herhangi bir düşünceyi savunmak veya reddetmek adına örgülabilmektedir. Tamlık bunların tasarımı örgülırken, en şu denli önem haiz mevzu, inandırıcı bir şekilde meselelenmesidir. Kimi reklamlar, inandırıcı olmaktan uzaktır. Kimi konusundan dolayı, birtakım meselelenme biçiminden dolayı, birtakım de seçilen tasarım türünden dolayı, insanları ikna etmekten münezzeh olmaktadır. İşlenme biçiminden dolayı inandırıcı olamayan reklamlarda mesele, birtakım mevsim kullanılan oyuncuların sosyete içerisinde sahip olduğu konumla alakadar olabilirken birtakım mevsim hakkındalıklı diyaloglarda kurulan cümlelerin, oyuncuların mimik, davranış, hal ve hareketlerinin bundan münezzeh olmasıyla alakalı olabilmektedir. Muhaliflıklı diyaloglarla örülen düşüncemların ikna etmekten münezzeh olmasının bir öteki nedeni de, tüketicilerle ilgilidir. İnsanın doğbeyı gereği, söylenenlerden çok gördüklerine daha çok inanmaktadır. Bu yüzden bu tip reklam türleri, öteki türlere göre daha az ikna edicidir. Fonlerden oluşan, ürün veya hizmetin özelliklerini göstererek anlatan, çok az cümle veya ifadelerin mekân aldığı reklam türleri daha çok inandırıcı olmaktadır. öteki türlerde ise, tüketicilere iletilmesi müstelzim mesajlar, oyuncuların veya kullanılan herhangi bir etki unsurunun gölgesi altında kalmasındandır. öteki bir ifadeyle, daha takatlü bir etki yaratabilmek ciğerin, reklamlarda kullanılan gülmece, ahenkli haller, yüce dirim standartları, tüketicilere iletilen mesajların önüne geçmesindendir. Hakeza durumlarda insanlar, etki unsuruna yoğunlaşmaktadır. Tüketicilerin en çok etkilendikleri, inandıkları, söze ister bırakmadan akseptans ettikleri reklam türleri, ürün veya hizmetin anlatıldığı, sahnelerin olduğu, fotoğrafların kullanıldığı, üretim biçiminin gösterildiği tasarım biçimleridir. Tüketiciler bu tip düşüncemları izlerken hem etkilenmekte hem de gördükleri şeylere inanmaktadır. Yukarıda lafünü ettiğimiz etki unsurları gerçekte dürüst seçilmektedir. Fakat burada mesele, onların kullanılma biçimi olmakla bile, seçilenler ile markanın uyumlu olmasıdır. Kısaca seçilen etki unsurunun markaya benzeyen, onunla ilişkilendirilebilen, onu çağrıştıran özelliklere sahip olması gerekmektedir. Lakin genel olarak reklamlar inandırıcı yetişmek zorundadır. Bunun yanında başarılı bir reklam kurmanın asıl kuralı hedef kesime hitap etmek, bu hedef kitle ile empati kurarak kampanya yaratmak balaban hisse sahibidir. Böylece hedef kitle(ler) markayı ve ürünü daha çok benimser ve ortaya bir kullanıcı sadakati çıkar (customer loyalty).