Taksi Durakları
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri ciğerin ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz elan heveslihava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı işlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM belli bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde etmek ciğerin meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı biraz elan heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO ciğerin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir gayrı önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çalışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş dürüstışı esenlar.
Bu dü fehva, ciğererik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişane elan ticari evetğu ciğerin ciğererikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu erişmek bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü fehva arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.